Gezond sporten is goed voor je seksleven

 

Herkenbaar verhaal ? Je hebt een vermoeiende werkdag achter de rug, je bent doodop en je wil zo snel mogelijk neerploffen in de sofa en een aflevering Friends bekijken. Elk jaar met oudejaarsavond neem je je voor om vaker te gaan sporten maar nu, enkele maanden later, is “vaak” eerder “nooit” geworden.

Geen tijd, te druk … we kampen er allemaal mee. Stress op het werk, huishouden, kinderen … zorgen er voor dat we niet zo vaak in de sportschool te vinden zijn als zou moeten. En toch zouden we dit beter doen, want gezond sporten is ook goed voor je seksleven.Verbeteringen op het fysieke vlak, zoals spierkracht, uithoudingsvermogen, lichaamsbouw en bloedsomloop kunnen allemaal bijdragen aan meer plezier in bed. (bron : Journal of American Medical Association juni 2004).

Bovendien als je vaker sport, zie je er ook beter en gezonder uit met als gevolg dat je je aantrekkelijker en verleidelijker gaat voelen. En wie zich sexy en goodlooking voelt, is zelfzekerder in bed. Sporten doe je dus niet enkel voor jezelf en je gezondheid maar ook voor de ander.

Hoe vaak hoor je koppels niet klagen dat ze teveel kilo’s zijn bijgekomen na al die jaren samen? Een relatie biedt valkuilen voor je sportleven : je hangt liever samen voor tv, gaat vaker samen op resto, slaapt liever uit in het weekend … Blijf er goed uitzien voor elkaar en dit betekent ook aan sport doen.

Enkele motivatietips om sporten fun te maken :
1/ga samen sporten : ideale quality time als koppel
2/sport in de ochtend : een energieshot voor de rest van de dag
3/take it easy : bouw je sportfrequentie op en verlang niet teveel van jezelf
4/doe wat je leuk vindt : ga niet lopen als je dit niet graag doet want je zal het toch niet volhouden. Kies een sport die je echt leuk vindt, dan houd je het langer vol.
5/varieer : fitness, badminton, lopen, fietsen, dansen … er is zoveel wat je kan doen, varieer af en toe, dit maakt het nog meer fun en zo wordt sporten geen sleur.
6/last but not least : beloon jezelf als je goed en regelmatig sport. Een nieuw kleedje, nieuwe schoenen, avondje uit met vrienden… Maar denk niet in termen van suiker en vet !

Het advies lijkt duidelijk: sporten! Kijk alleen uit dat je niet te hard van stapel loopt en téveel sport, want ook dat heeft weer negatieve gevolgen en uit zich in een afname van het testosteronniveau en minder ‘lust’.

Happy sports!

Perla

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.